dijous, 7 d’octubre del 2010

Les mates d'aquesta setmana

Aquesta ha estat una setmana molt moguda pel que fa a les matemàtiques, tant per la Lila com per al Jan i la Berta. Aquí deixo alguna de les coses que hem treballat:
La Lila fent un taulell de doble entrada, per treballar la lateralitat i el davant i radera.
El Jan es va entossudir en treballar el taulell de multiplicar, i vaig pensar que perquè no?!, així que li vaig començar a explicar que el número blanc, eren boses de caramels buides, i que les havíem d'omplir, i que el botó vermell, ens indicava quants carmels hi havíem de possar en cada bossa. Així és que li vaig dir que triés els números, i com no, va voler fer el deu a dalt i el deu a baix, vaig advertir-li que hauria de possar moltes boletes i que potser es cansaria, però ell, tant sí com no, va voler-ho fer, i la veritat és que ho va fer molt ràpid! Em vaig quedar sorpresa!!!

Aquest va ser el resultat. Però quan va acabar va anar a buscar el taulell de 100 i em va dir: Mama mira, això ens ajudarà a comptar quantes boles hi han (l'hem estat treballant molt últimament). I al comprovar que hi havien deu files i deu columnes, va dir, mira, és com el taulell, hi han 100 boletes. Aleshores li vaig explicar que 10X10, són 100 i que el que havia fet era una multiplicació.
Després li vaig proposar fer una multiplicació sencilla i va acceptar.


Al dia següent, va voler treballar amb la taula de dividir, i vaig pensar, com el dia anterior, que per que no?, així és que li vaig explicar que els peons eren persones que anaven a una festa i trobaven una taula plena de caramels, que s'havien de repartir. Vem començar amb tres peons, que eren ells tres i 18 que eren els caramels que hi havien a la taula. I vem repartir per a tots iguals.
Després van trucar a la porta i quan vaig arribar, em vaig trobar amb això, i entre els dos, vem buscar una explicació al que havia fet, i vem concloure, que a la festa hi havien 9 persones i 81 caramels per repartir a la taula.
També va voler fer les capses d'usos, suposo que per fer alguna cosa que li reforcés el que ja sabia.Amb la Lila i la Berta, vem treballar l'equivalència entre les barres vermelles que ja coneixen i les barres vermelles i blaves.I després de la feina ben feta. Un gran APLAUDIMENT!!!!!!!

5 comentaris:

♥ meninheira ♥ ha dit...

Me encanta la tabla para multiplicar, la hicisteis vosotros? :)

Besiños

Unknown ha dit...

Fantastic work!! I love your story problems. Thank you for sharing.

paumon ha dit...

Gracias Meni!! Y no, no la hemos hecho nosotros, la compramos en Montessori Express.
Hasta pronto!!

you're welcome Discovering!
See you son!!

jo ha dit...

great work!
you have been featured on the Montessori Goldmine
http://themontessorigoldmine.blogspot.com/2010/10/friday-round-up_15.html
thanks
jo

paumon ha dit...

Thank you, Jo!!!