Aquests dies no hem parat per casa, entre metges i demés, han hagut de passar alguns matins amb els avis, així que el que més han fet, han estat fitxes (el recurs fàcil). Això sí, per les tardes, aprofitant que arriba el dia de la castanyada (aquí NO celebrem el Hallowin -encara que ens ho vulguin impossar des de les grans superfícies, mitjans de comunicació ,...) hem aprofitat per fer cuina amb els diferents aliments d'aquest dia festiu, hem fet castanyes i boniatos a la llar de foc, magranes amb vi bó, i queda pendent per a aquest divendres, el plat estrella: Els Panellets!!!
dimecres, 27 d’octubre del 2010
dijous, 21 d’octubre del 2010
mates setmana 18 d'octubre
Dimarts era dia de matemàtiques i la Berta va voler agafar l'Àbac, i quan me'n vaig adonar, havia separat les peces per colors!
El Jan el dimarts només llevat em va dir que 4X4 eren 44, i li vaig dir que no, que eren 16, i com no s'ho creia, vaig aprofitar per explicar-li amb el material Montessori:
1.- a l'esquerra es pot veure 4 tires de 4 boles (4x4) i en total hi han 16 boles, i després ho vem extrapolar a la taula de muliplicar, que la va omplir i va comprovar que era el mateix.
2.- a la dreta, li vaig explicar les unitats i les decenes per explicar-li el número 44 (4 decenes i 4 unitats).
Sembla que ho va interioritzar bé, perque a la tarda li va explicar a l'avi!
1.- a l'esquerra es pot veure 4 tires de 4 boles (4x4) i en total hi han 16 boles, i després ho vem extrapolar a la taula de muliplicar, que la va omplir i va comprovar que era el mateix.
2.- a la dreta, li vaig explicar les unitats i les decenes per explicar-li el número 44 (4 decenes i 4 unitats).
Sembla que ho va interioritzar bé, perque a la tarda li va explicar a l'avi!
Etiquetes de comentaris:
colors,
Matemàtiques,
Montessori
Lectoescriptura setmana 18 d'octubre
La Lila porta dies que comença a voler escriure fixant-se en les cartes que li escriuen les seves cosines i amigues, algunes d'elles escriuen en lletra de pal i d'altres en imprempta i ella començava a agafar vicis, que he cregut que no li anirien bé per apendre a escriure correctament, així que he començat a fer-li les presentacions Montessori de l'abecedari (una mica a la meva manera), i penso que ho hem agafat just a temps, perque he notat que està en la seva edat sensible per a l'esciptura. A part de que s'ha possat com a objectiu llegir un llibre cada nit (de lletra lligada) i ja porta 6 nits fent-ho i deunido lo ràpid que va!!!
Com ho fem?Ella tria tres lletres que vol apendre al dia, aleshores:
1.- resegueix amb dos dits la lletra de paper de vidre i fa el soroll de la lletra.
2.- fa la mateixa lletra amb la "endida" i el llapis que no pinta.
3.- llegim paraules que comencen amb dita lletra i les aparellem amb l'objecte en miniatura corresponent.
4.- El premi! escriure la lletra apresa en el seu llibre "l'alfabet de la Lila", i fer un dibuix d'alguna cosa que comenci amb tal lletra.
El Jan ha decidit fer tot sol un llibre de Dinosaures (ja portem 2 anys amb el tema i em quedo sorpresa quan veig que encarara li podem treure profit!!!). Això ens ha permés llegir el llibre gran dels dinos que està en lletra d'imprenta, saber l'estructura d'un llibre i apendre a fer servir l'índex o sumari. El resultat ha estat molt profitós i hem conseguit estar concentrat en una activitat més d'una hora seguida! També ha permés apendre a enquadernar.
Com ho fem?Ella tria tres lletres que vol apendre al dia, aleshores:
1.- resegueix amb dos dits la lletra de paper de vidre i fa el soroll de la lletra.
2.- fa la mateixa lletra amb la "endida" i el llapis que no pinta.
3.- llegim paraules que comencen amb dita lletra i les aparellem amb l'objecte en miniatura corresponent.
4.- El premi! escriure la lletra apresa en el seu llibre "l'alfabet de la Lila", i fer un dibuix d'alguna cosa que comenci amb tal lletra.
Etiquetes de comentaris:
dinosaures,
lectoescriptura,
Montessori,
projectes
Subscriure's a:
Missatges (Atom)