Aquest principi de curs, ha estat força distret pel que fa a metodologia a seguir, vàrem començar, deixant lliurement que ells triessin el que volien fer durant els matins, però va arribar a un punt, en que em van demanar que els digués coses per fer, estaven com perduts, necessitaven que els marqués una mica un camí.
Aquest estiu, vaig estar mirant diversos blogs sobre workboxes, i la idea sempre m'ha agradat, és una manera de tenir un plannig, una cosa estructurada que et doni confiança tant a tú com a ells, però clar, nosaltres al fer Montessori, tenim tot el material expossat i no tenim espai per a cap moble més, i clar nosaltres necessitaríem tres mobles de calaixos, així que rumiant, rumiant i després de passar un cap de setmana en que els nens van jugar a fer gimcanes amb altres nens, s'em va ocorrer de fer una barreja de tot plegat. I un diumenge tot sopant els hi vaig explicar la idea amb els nens a veure que els hi semblava, i els hi va encantar. Van triar cadascú la cosa que més els hi agradés i els hi vaig fer una plantilla. Bé, el "mètode" o com volgueu dir-li funciona de la següent manera:

El panell dels tiranosaures, es el del Jan, i va decidir per començar, fer 8 coses (perque com diu que te 8 anys...), la Lila te els tigres (i en va voler tenir 6 pel mateix motiu que el seu germà) i la Berta te les ballarines (4, pel mateix). Aquests panells els tenen penjats a la paret, i cada animaló o ballarina, està enganxat al panell amb belcro, de tal manera, que la nit abans, jo els hi amago els animalons o ballarines entre el material, i quan es lleven, després de vestir-se, esmorçar,... se'n van a l'habitació de fer escola, i comencen a busca (com podeu veure a la foto de sota, no els amaguem massa jejeje), i per conseguir-los, han de fer servir el material en el que estan les coses amagades. Molts cops, al matí es troben que hi han coses per amagar, i aleshores les amaguen ells i així poden triar coses que els hi ve de gust fer aquell dia, d'altres vegades, prefereixen que un dels seus germans els amaguin les coses. Aquesta setmana, la Lila i el Jan, han decidit, després de provar-ho durant unes quantes setmanes, que potser tenien masses coses per fer, i han preferit, tenir-ne 4 cadascú, però que les amagui en coses difícils (com diuen ells), així que la setmana vinent, ho començarem a provar amb coses difícils a veure quetal. Això és el que més m'agrada de fer escola a casa, que pots anar adaptan-te als nens i les circumstàncies, sense haver de patir pel currículum, ... El que si que tenim clar, és que durant, al menys tres hores cada matí, hem de romandre a l'habitació de fer escola, jugant amb el que volguem d'aquest espai, que no s'hi val anar a jugar. Cada cosa al seu temps, durant el matí és fa escola i per les tardes juguem amb la resta de joguines, anem a fer extraescolar o simplement a fer el cabra per la muntanya, que ens ENCANTA!!!. Però que al igual que jo haig de treballar a les tardes perque és necessari, ells han de fer escola al matí, perque és necessari per exercitar el cervell!!!! jejeje


En aquesta foto, es veu com es troben el panell quan es lleven, i com queda al migdia quan acaben de fer escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada