dilluns, 23 de gener del 2012

Setmana del 9 al 13 de gener

Ja se que vaig amb retard, però és que ja no se d'on treure temps, ufff M'agradaria fer un resum setmanal d'algunes de les coses que fem, per fer un recopilatori, a veure si ho aconsegueixo jeje. Bé, per començar, us presento algunes de les coses que varem fer la primera setmana després de vacances de Nadal:
LLENGUA:
Amb el Jan vem repassar el Subjecte i el Predicat, escrivint frases en tires de paper i després tallant-les per separar una cosa de l'altre i enganxar-les en un paper. A part, varem estar treballant amb la notícia del diari, el dilluns llegint forces notícies i triant la que més li va agradar, després va voler fer un dibuix com una vinyeta de còmic i va buscar al diccionari la definició de les paraules que no entenia. Dimecres, va treballar la "e" àtona i tònica, i la "o" àtona i tònica, i per acabar, divendres va buscar les paraules que començaven en majúscula i varem intentar deduir perque passava això. La Lila i la Berta, estan fent, per iniciativa propis, un llibre de l'abecedari, encara no l'he vist, perquè diuen que és una sorpresa!!
MATEMÀTIQUES:
 A la Lila li vaig fer la presentació de la unitat, la desena, la centena i el miler, i tot seguit, ens varem posar tots a jugar a fer números, ells apilaven perles i jo composava els números amb les fustes, i després ho van voler fer al rebés.

Tant es van animar, que la broma va seguir durant dos dies i com no, ho van voler plasmar en les seves llibretes de matemàtiques, van acabar omplint tota la pàgina.
 La Lila es va posar de repte, contar fins a mil, i feia servir les fustes dels números per marcar per on anava. Al final, va arribar fins a 300!! I a partir d'aquí em va dir que ho faria de 10 en 10 per anar més ràpid!
 Al Jan, li he fet tot un joc de geometria en llibrets i desplegables en tres parts amb el dibuix, el nom i la definició. Aquesta setmana, ha tocat el llibret del punt al sòlid, i em va sobtar que ho agafés tan ràpid els conceptes. El que va estudiar, va ser (el punt, la línia, la superfície i el sòlid) i sense dir-li res, les va aparellar correctament les definicions amb els noms.  
La Lila es va aficionar amb el joc de fer sumes i va estar sumant una bona estona.
CONEIXEMENT DEL MEDI:
 El Jan posant animals al mapa de feltre dels continents.
 Estudiant les parts de la flor.
 La Berta va fer el puzle de la papallona i varem dir les seves parts.
Per acabar la setmana entre el Jan i la Lila van classificar animal en vertebrats i invertebrats.
SENSORIAL I VIDA PRÀCTICA:
 La Berta i els cilindres

Varem aprofitar la iniciativa de la Berta per posar-nos a treure la pols de l'armari de sensorial i vida pràctica.