Coneixement del medi
Hem desplomat les gallines, buidat (aprofitant per veure els òrgans interns) i congelat.
Hem classificat animals depenent de si son mamífers, rèptils, aus, amfibis ...
També els hem classificat per la seva manera de reproduir-se.
Han volgut tornar a treure el material sobre els planetes, per repassar-los.
El Jan ha muntat un puzle sobre animals de dia i de nit, en el que sortia el nom científic de diversos animals, i han volgut aprendre'n algun.
MATEMÀTIQUES:
Amb la Lila, hem aprés el concepte d'unitat , desena, centena i miler (de pas, el Jan ho ha repassat), i tot seguit, hem jugat a fer números grans, amb el joc de perles, primer els hi apilava perles i ells havien de compondre els números amb les fustes i després al revés.
Amb el Jan hem aprés el que és la divisió i que és el contrari de la multiplicació, al principi jo no li he dit, però ell se n'ha adonat de seguida i ha anat a buscar la taula de multiplicar per fer el comparatiu. A la imatge es veu la taula de dividir a l'esquerra i la de multiplicar a la dreta.
Pel que fa a geometria, amb el Jan hem estudiat els sòlids i hem fet el comparatiu amb unes imatges d'objectes de diferents formes, tot seguit ha volgut recollir les dades en un paper per saber de quines figures hi havien més objectes.
Amb la Lila, hem jugat molt a un joc de sumar, que si encertes el resultat, obtens per la part del darrera, un dibuix d'un animal, però si no ho encertes, els animals que surten, fan molta gràcia, ja que et pot sortir un mico amb cos de cocodril, riuen molt quan s'equivoquen, i és que equivocar-se, no està gens malament, també ens serveix per aprendre!!
LLENGUA:
Amb el Jan hem començat un planing per llengua que per part seva, ha tingut molt bona acollida, i espero que duri. Cada dilluns al matí el papa compra el diari, i d'aquest, ens el llegim, parlem de temes importants que passen al nostre entorn, de coses que passen en el món, això ens serveix per estudiar geografia, política, ciutadania, ... i per acabar, tria la notícia que li hagi cridat més l'atenció, la fotocopiem i durant la setmana, anem treballant aspectes de gramàtica i ortografia amb la notícia.
Pel que fa al castellà, tenim unes targes amb imatges i les paraules separades, i juguen a aparellar-les i com no, aprofiten per fer curses a veure qui és el primer en omplir el seu cartró, com en el bingo!!jeje
Amb la Berta, estem de ple en l'aprenentatge de les lletres!!
ART i PLÀSTICA:
Després de repassar els sòlids geomètrics, res millor que fer escultures.
Fent servir de plantilla una fulla seca, dibuixem i pintem amb pintures.
4 comentaris:
Quines feines tan boniques!! Quàntes idees i que treballadors en Jan, la Berta i la Lila, felicitats a tots cinc!
Déu n'hi do quina feinada!
Això que heu decidit fer amb el tema del diari em sembla molt interessant; de fet, se m'havia acudit fa temps fer alguna cosa així, però la Berta era -i per mi encara és- una mica massa petita: hauria de fer una tria de notícies abans perquè com en trobi una de negativa, uf, la tinc preocupada/trista... un munt de temps!
Ah! La Berta ha dit: ostres, que bé que saben pintar les fulles!
Quanta feina!!!
Una abraçada!
Gràcies! un petó per vosaltres també!!
Publica un comentari a l'entrada