Uff... vaig una mica enrederida amb això dels resums setmanals. La meva intenció és penjar un cada setmana, però estem en una època de canvis, molts canvis, i la feina se m'acumula. Però que farem, com diu un amic meu, després de l'1 el 2. Així que aquí va el primer.
CIÈNCIES:
Aquesta setmana hem iniciat un ou projecte gràcies a la col·laboració del tiet Guillem. Ell te un hort, i li encanta cultivar, li hem proposat si podríem ajudar-lo i així de pas, aprenem coses sobre el creixement de les plantes i que es cultiva a cada estació, però fer això no és fàcil, cal constància i mantenir net l'hort, tant de males herbes com de brossa, de moment, la primera setmana ens hem dedicat a tallar canyes i apilar-le per fer foc, però com estem en època de sequia, la prohibició de fer foc, ha arribat abans d'hora i ara, perquè et donin el permís has de fer més paper, ens hem adonat, que no és tan fàcil cremar matolls, i hem aprofitat per parlar del risc d'incendi i totes aquestes coses ;P. A part, aquesta setmana també hem tocat el tema dels òrgans importants i el seu funcionament, de retruc, han tret la piràmide alimentària i hem recordat quins eren els aliment que anaven més bé per al organisme, i que hem de menjar més sovint, i per el contrari, quins eren els més perjudicials, i que per tant hem de menjar menys cops a la setmana. I com aquest any en el que ens trobem, és de transició, el dia 29 de febrer els vaig recordar que era un dia molt especial i que sols el tenim cada 4 anys, i van voler saber el perquè, així que vaig aprofitar per explicar a la pissarra que era l'any de transició. En Jan també va voler saber quin era el volcà més alt del món, així que vàrem veure com il·lustraven en un mapa mundi, les diferents alçades, i que no totes les muntanyes eren volcans, i que l'Èverest, que és la muntanya més alta del món, no ha de perquè ser un volcà i vàrem veure en un llibre, que posava que el volcà més alt del món era en Mauna Kea a l'Oceà Pacífic.
LLENGUATGE:
El Jan ha jugat força amb les targes del mètode Fonocolor, i així estudiem els fonemes i l'escriptura dels diferents mots. També ha repassat el subjecte i el predicat, l'adjectiu i els diferents temps dels verbs. La Lila també ha estat jugant amb el Fonocolor, i l'alfabet mòbil. La Berta amb els Story Cubs, invetant-se històries amb les diferents imatges que li apareixien per atzar el les cares dels daus, i ella i la Lila, van escoltant paraules en anglès amb un joc un mica antic en el que has de passar unes targes per un aparell amb un altaveu, i et llegeix la cinta magnètica que hi ha en aquestes.
MATEMÀTIQUES:
La Lila i la Berta, han estat jugant amb les barres vermelles i les vermelles i blaves, i després, llegint un llibre, que ens ha agradat tant que l'hem comprat, hem descobert que el dinosaure més llarg, mesurava 27 metres de llarg, i hem buscat una barra que mesurés 1 metre (l'hem trobat de seguida) i amb ella, hem mesurat el 27 metres, i ens ha donat (aprox.) des de la façana de casa, fins al final del parí, tot el fons de casa nostre, han quedat molt impressionats, i de retruc, han fet mesura i càlcul. El Jan ha estat treballant la taula del 100 amb les taules de multiplicar, la Lila amb els nombres parells i senars, i la Berta amb els blocs lògics. Aquest és el llibre que estem llegint, el recomano al 100%:SENSORIAL, VIDA PRÀCTICA, PLÀSTICA I FESTES:
Dimecres va ser l'enterro de la sardina, amb material reciclat, van fer un peix, i després amb paper de plata, cartolina i una fusta, es van fer les sardines per anar a l'enterro, com sempre, la comitiva va sortir pels carrers del poble. Ells s'ho van passat pipa fent que ploraven i enterrant la sardina, per acabar, la gran sardinada per sopar a la plaça del poble. Aquesta setmana, els hi ha donat per fer ganxet, hi n'han fet un tou de metres de cadeneta... La Berta ha pintat els seus cors per decorar la seva paret de l'habitació i el Jan ha fet un dinosaure que obre la boca, i un collage amb trossos de xapa de diferents tipus de fusta per a l'avi, que és fuster.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada