dimecres, 17 de desembre del 2014

Geografia

Aquest trimestre, com a unitat d'estudi, el Jan ha estat treballant el relleu. 

 Li vaig imprimir el mapa en un full, ell el va retallar i va resseguir el perfil sobre una placa de suro. I aleshores, va posar plastilina cobrint tot el mapa, això ho va fer de color verd, després amb la de color groc, va fer les serralades i per últim, amb vermell va fer les muntanyes més altes. Una vegada fet això, amb agulles de cap i etiquetes va anar posant el nom de cada unitat de relleu.
 Aquest és el mapa del món amb les unitats de relleu més importants marcades amb banderoles.
 Aquí el mapa d'Europa, on estan marcades les unitats de relleu, i amb llana de color blava incrustada en la plastilina, els rius més importants, i tot etiquetat amb les banderoles corresponents. 
Al mapa d'Espanya també va marcar les unitats de relleu i els rius.
Pel de Catalunya, vam aprofitar un mapa que va fer l'any passat amb paper maxé. En aquest cas, la llana blava la va enganxar amb cola blanca. I va marcar les unitats de relleu i els rius.
 A l'estudiar els rius, també vàrem estudiar les seves parts, i vam fer amb fang, el curs d'un riu amb fang, va fer-hi afluents, llacs alimentats amb aigües subterrànies, desembocadura,...I hi vàrem tirar aigua per a observar-ho. La intenció era que un cop s'assequés, el pintaríem i envernissaríem. Però l'invent no va funcionar i a l'assecar-se, es va esquerdar tot i l'aigua s'escolava per tots els racons... 
Una tarda va voler fer amb plastilina, les capes de la terra que ja vàrem fer l'any passat, però em va dir que li havia agradat tant que el volia tornar a repetir!
Una altra actibitat que és recurrent i que te molt d'èxit a casa nostra són les banderes dels paisos, la Lila aquest any ja l'ha muntat dues vegades. Li encanta!!

1 comentari:

Jordi&Maria ha dit...

Quina bona idea totes aquestes activitats, m'ha encantat la de les capes de la terra.
Una abraçada.