dilluns, 22 d’agost del 2011

Pel proper curs...

M'he centrat molt en el mètode Montessori, a estudiar-lo tot lo a fons que he pogut, a més estic enamorada del seu material, però a l'hora d'aplicar-ho a mi no m'ha funcionat, amb cap dels meu tres nens, així que m'he quedat amb lo dels materials (que veig que són molt útils alhora d'entendre i assimilar els nous conceptes), el concepte bàsic d'impressionisme en el que es basava Montessori i en lo de portar les coses del concret a lo abstracte. Això combinat amb els llibres de text i d'altres materials educatius que he trobat per d'altres botigues, és el que fem servir.
Amb el Jan, que no li agrada gens llegir i vaig pensar que era perquè sempre li estava a sobre, vaig decidir deixar, a mig curs del passat, els llibres de text i deixar-li més llibertat amb el material a veure si d'aquesta manera li arribava el cuquet de la lectura i s'hi aficionava, però ni li venia de gust tocar el material Montessori, ni llegir, ni res i després d'esperar i esperar, he decidit tornar als llibres de text, i recolzar els exercicis amb els materials que tenim, i estructurar-li bé les feines que ha de fer cada dia, de tal manera que ens quedin les tardes lliures per poder fer material més lliurement i algunes manualitats.
La Lila, és la nena Montessori per excel·lència, li encanta el material, però no suporta que li faci cap presentació, ella em diu que l'expliqui com l'ha de fer servir, i després ella ho fa seguint el que li he dit, però a la seva manera, així que després del cercle, cada matí farem 2 o 3 fitxes del seu llibre de lectura i després, tindrà temps de sobres per tocar material.
La Berta, és una fan del material de sensorial i vida pràctica, ho fa, però com la Lila, a la seva manera, i no sempre accepta que li faci presentacions, perquè diu que no li calen, això sí, si veig que no ho està fent bé, li corregeixo, i això si que ho vol. Ella farà igual que la Lila (cercle, fitxes i material).
Pel que fa al cercle de primera hora del matí, que ens fa aposentar-nos a tots i centrar-nos en el nou dia que ens espera. Està constituït per: a l'inici cantem alguna cançó, tot seguit llegim algun llibre en el que toqui algun tema filosòfic, de sentiments,... parlem sobre el que ens vol dir el llibre i el que podem aprendre d'ell i per acabar, fem alguna activitat física o jocs de mans.
I aquest és el nostre planing per a aquest curs, ja us explicaré com acaba, però jo em sento molt bé i molt tranquil·la per afrontar aquest nou any!


6 comentaris:

Àfrica ha dit...

Hola Montse!
És l'avantatge d'eef, adaptar-nos! Tot i que em sembla que això de l'adaptació no s'acaba mai!! Nosaltres tot just estem acabant les obres, i jo encara haig d'organitzar el nou curs, seguiré el que fas, a veure si m'inspires!!
Una abraçada ben forta a tots i ens veiem a la Jille!

paumon ha dit...

Ok! Una abraçada ben forta per vosaltres també i fins a la Jille!!

Marvan ha dit...

Gràcies per aquesta reflexió Montse, sempre s'agraeix llegir que altres també estan en la "búsqueda perpétua"...
Segur que us anirá molt bé aquest curs. I sí, en veyem a la JILLE!!!

paumon ha dit...

De res, gràcies a tu per compartir la teva experiència, ja parlarem a la Jille!! Tinc ganes de veure-us!!
Una abraçada i fins aleshores!!

Laura ha dit...

Jo també et segueixo i copio part de les rutines, encara que amb canvis per les preferències del meu fill. Som "novatos" i necessitem idees.
Sóc la Laura que va contactar amb vosaltres per mail.
Gràcies i ens veiem al Jille també.

paumon ha dit...

Ostre quina il·lusió, coneixer-vos en persona! jeje En veiem a la JILLE!!