dissabte, 16 d’octubre del 2010

Matemàtiques de la setmana

Aquesta setmana, al Jan i la Lila, els hi he fet la presentació dels parells i senars. Primer els hi he possat com es veu a la foto. Després hem separat les pedres de sota de cada número en dos, i hem vist que hi han números en que queden dos columnes iguals i n'hi han que surten diferents, aleshores, els hi he explicat, que els número que tenen dos columnes iguals, es diuen parells i els números que tenen columnes diferents, són els senars.

Aleshores en Jan m'ha demant dos bols i ha separat els números de la següent manera:M'ha dit que a l'esquerra hi havien els senars i a la dreta els parells, i jo li he preguntat com és que no posava el "0" enlloc, i m'ha dit que era perquè "0" no és res, que per no ser, no és ni parell ni senar!!

També hem treballat amb els blocs lògics aquí trobareu una bona explicació.
Aquesta setmana, també hem treballat amb les perles. Entre el Jan i la Lila, van fer una serp, i després, van possar alguns dels números que ja havia imprés en la perla que li tocava, quan vem possar la de 80(amb la meva ajuda), el Jan va començar a ficar més perles, fins que va possar la última que es veu a l'esquerra del tot, que és la de 1 unitat i em va dir -mama, ara si que hi han 100!!) i la veritat és que tenia raó, va possar perles fins que va arribar a 100!