divendres, 24 de setembre del 2010

Espelmes

Una de les manualitats que hem fet aquesta setmana, han estat les espelmes. Un bon amic ens va donar cera d'abelles, ell és apicultor, i diu que sempre te cera, així que havent aprés la tècnica, em sembla que li haurem de demanar més d'un trós!
Al principi, vàrem intentar manipular la cera freda, però estava molt dura, i gairebé no es podia treballar, així és que els hi vaig suggerir d'escalfar-la per poder manipular-la, i així ho vàrem fer. Primer jo en els fogons de la cuina, i després, vàrem traslladar el caçó petit a sobre d'un escalfador d'oli essencial amb una espelma perque es mantingués l'escalfor. El got d'aigua al costat, és per refredar la cera. El procés és el següent, i s'ha de fer ràpidament, es suca la bresca en la cera fosa i ràpidament, es suca en l'aigua, aquest procés es fa seguit 12 o 13 vegades, depenent del gruix que es vulgui fer l'espelma.
I aquest és el resultat, l'espelma gran, és un esperiment que he volgut fer jo. Es tracta de possar la bresca a l'aigua, mentre un la remena amb una cullera (en aquest cas el Jan remenava) i s'hi aboca la cera fosa dins del got, i en teoria, la cera s'enganxa a la bresca amb unes formes molt maques. Però a mi em va quedar separada de la bresca, així que vaig agafar la cera que havia quedat amb formes xules, i la vaig unir rapidament a la bresca, quedant així la cagaradeta que observeu a l'esquerra!